PROJEKT BLACK POW- JEEP JK


Modyfikacje off road Jeep Wrangler

Jeep Wrangler JK do turystyki 4×4

Założenia projektowe:

Wrangler w wersji Rubicon z bieżącego rocznika trafił do nas na „kosmetyczne” przeobrażenia. Właściciel pojazdu, miłośnik motoryzacji, zwłaszcza w jej amerykańskim wydaniu, postawił na niewielkie modyfikacje, mające na celu głównie uatrakcyjnienie wyglądu zewnętrznego pojazdu. Ponieważ Wrangler w wersji Rubicon już fabrycznie posiada dobrą dzielność terenową, nie było konieczności przeprowadzenia zaawansowanych modyfikacji.

Legenda 4×4

Wrangler – legendarny i kultowy model Jeep’a od lat cieszy sie popularnością wśród fanów ikon motoryzacji. Na „stoł operacyjny” trafił najnowszy model-JK w wersji Rubicon.

Wrangler został zakupiony przez Właściciela z myślą o rodzinnych, turystycznych wycieczkach offroad. Takie przeznaczenie nie wymagało zaawansowanych modyfikacji pojazdu, skupić się mieliśmy także na aspekcie wizualnym.

Lift +2″ Fox Racing

Na pierwszy rzut zajęliśmy się montażem liftu zawieszenia. Aby znacznie poprawić komfort jazdy, dość specyficzny w 3-drzwiowej wersji Wranglera, wybraliśmy amortyzatory Fox Factory Reservoir z regulacją twardości. Zewnętrzny zasobnik, w który wyposażony jest zastosowany amortyzator, zapewnia większą ilość oleju, dzięki czemu wydajność amortyzatora wzrasta. Dłuższe sprężyny do liftu +2″ o podwyższonej twardości zapewniają lepsze prowadzenie pojazdu.

Dzięki zawieszeniu dającemu lift +2″ można zamontować nowe opony w rozmiarze 33″ z bieżnikiem AT- Właściciel pojazdu zdecydował się na najnowszy model AT-ka- KO2 marki BFG z unowocześnionym bieżnikiem. KO2 posiadają wzmacniane boki, które poza walorami w terenie, przydają także Wranglerowi agresywniejszego wyglądu.

Fabryczne felgi zastąpiliśmy amerykańskimi alufelgami offroad marki ProComp w kolorze czarnym z chromowanym wykończeniem, które znacząco uatrakcyjniły wygląd pojazdu. Wybrane felgi są szersze od fabrycznych, dzięki czemu koła wyglądają na masywniejsze, poprawia się także trakcja. Większe od fabrycznego odsadzenie rekompensuje zwiększoną wysokość pojazdu.

Z pakietu off road Rubicon został ponadto doposażony w model progów w konstrukcji 3D., przeznaczonych do Wranglera w wersji 3-drzwiowej. Progi offroad to jedno z najważniejszych doposażeń w samochodzie terenowym. Nie tylko chronią karoserię w terenie, ale umożliwiają także asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych.

Pakiet „Styl”

Ten etap modyfikacji obejmował zmiany wizualne Wranglera. Jeep otrzymał reflektory przednie w technologii led, które, poza customowym wyglądem, zapewniają lepszy i jaśniejszy strumień światła. Tuningowe reflektory są ponadto lepszym rozwiązaniem z uwagi na fakt, iż posiadają funkcję świateł do jazdy dziennej. Tylne lampy również wymieniliśmy na egzemplarze ledowe, które prezentują znacznie atrakcyjniej, niż zwykłe fabryczne.

Największą zmianę wizerunku Wranglera zapewnił montaż customowego grilla pojazdu „o złym wyrazie twarzy”, tzw. model „angry” Grill został polakierowany w technologii natrysku poliuretanem Line-X. Powłoki Line-X dają matowe, chropowate wykończenie, są ultra odporne na zarysowania i znacząco wzmacniają plastikowe, delikatne elementy.

Bezsprzecznie ta generacja to urodzony Wrangler JK do turystyki 4×4 to bezsprzecznie najlepszy wybór wśród terenówek. Jeśli szukasz inspiracji do przebudowy „na grubo”, zobacz nasz projekt „Iron Clad” !

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!